Ook Dordrecht Marketing haakt in op Pokémon Go

De hype van Pokémon Go gaat ook niet aan Dordrecht Marketing voorbij. Naast het spelelement geeft Pokemon Go volgens ons ook kansen op het gebied van citymarketing, met name op het gebied van imago en kennis over de stad.

Spelers van het spel kunnen namelijk op zogenaamde 'Pokestops’ extra spelelementen vergaren, zoals bijvoorbeeld Pokéballs en eieren. Deze Pokestops bevinden zich met name bij monumenten en standbeelden. Locaties waar de (jongere) spelers normaal gesproken geen aandacht aan schenken en nu dus plotseling in de spotlight staan.

Een eerste test met een zogenaamde lure (een trekpleister voor spelers die je koopt voor slechts €1,-) bij intree Dordrecht I VVV leidde binnen een half uur tot extra bezoekers. Deze "lures" zijn dus een ideaal middel voor winkeliers en horeca-gelegenheden om extra publiek te trekken en hen met speciale aanbiedingen tot aankopen te verleiden.

De komende periode gaan we bekijken of het ook mogelijkheden biedt rondom (bijvoorbeeld) evenementen.

Terug naar het nieuwsoverzicht Print