Samenwerking met het Nederlands Bureau voor Toerisme werpt haar vruchten af

Sinds enkele jaren is Dordrecht Marketing actief op de Vlaamse markt. Partner daarbij is het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Dit jaar zijn de internationale activiteiten verder uitgebreid met deelname aan de campagne Nederland Waterland van NBTC. Dit is één van de zogenaamde 'verhaallijnen' waarmee NBTC internationaal op de kaart zet.

Onze regio levert drie van de dertien iconen –in 6 provincies- in Nederland Waterland: de Biesbosch, Dordrecht en Kinderdijk.

Naast publiekscampagnes en bewerking van de reismarkt in verschillende landen, ligt een belangrijke focus op online profilering en persontvangsten. De afgelopen maanden heeft Dordrecht Marketing diverse persontvangsten georganiseerd.

Meerdere persontvangsten

Op 10 en 11 april is een internationaal gezelschap van 16 journalisten ontvangen met onder andere Lonely Planet uit Spanje, de Krant van West-Vlaanderen, Routard.com, La Voix du Nord uit Frankrijk, Touringclub.it (Italiaanse ANWB) en DN Newspaper uit Zweden.

Op 30 mei is een groep van 10 Scandinavische journalisten ontvangen, eind mei een Duitse en Spaanse journalist en half juni nog een vijftal Amerikaanse journalisten.

Deze persontvangsten de afgelopen periode hebben ook al de nodige artikelen en persaandacht opgeleverd. De verwachting is dat de komende periode er nog meer artikelen zullen verschijnen waardoor Dordrecht (en de regio) zich relatief goedkoop kan presenteren aan een groot internationaal publiek.

De kosten voor deelname in de campagne Nederland Waterland worden gedragen door de provincie  Zuid-Holland, Waterbus, Bureau Drechtsteden, de gemeentes Dordrecht, Molenwaard en Alblasserdam, De Biesbosch, Kinderdijk en Dordrecht Marketing.

België

In samenwerking met het NBTC Vlaanderen is er een campagne opgezet in diverse media. De VVV Dordrecht draagt hieraan bij door de artikelen te checken op feitelijke onjuistheden.

In Februari is er een artikel verschenen in de Flair België, dit blad heeft een oplage van ruim 90.000 exemplaren en richt zich met name op vrouwen tussen de 18 en 34, met inhoudelijke focus op lifestyle, en trendy winkels en restaurants. In het artikel over Dordrecht is onder ander geschreven over Villa Augustus, Bluebirds in the Backyard en No38 City Bakery Café.

Onlangs is er een artikel van 2 pagina's verschenen in de Libelle Vlaanderen.  Dit blad heeft een oplage van ruim 230.000 exemplaren en richt zich primair op vrouwen tussen de 25 en 54. Het artikel over Dordrecht ging over het water in en om de stad. Er is ondermeer geschreven over Bellevue Groothoofd, Huis van Gijn, Indi-Ish en gastrobar Post.

Ook het Belgische gezinsblad de Bond, heeft in de zomereditie van hun krant een pagina aan Dordrecht gewijd. De bond valt bij 287.000 gezinnen in Vlaanderen en Brussel in de bus. Het artikel was meer beschouwend en gericht op de historie van de stad en hoe het vandaag de dag nog zichtbaar is.

De VVV  Zuid Holland-Zuid ondersteunt de campagne in Vlaanderen door het leveren van een deel van de informatie.

Duitsland

Van 2 tot 5 juni is de Duitste blogster Nicole Aupperlee van www.unterwegsunddaheim.de ontvangen in Dordrecht. Haar blog wordt gelezen door welgestelde mensen in de leeftijd van 28 tot 65, die van cultuur en natuur houden. Het artikel kunt u hier bekijken:

Spanje

Carmelo Jorda heeft in Spanje een online artikel voor het blog Chic geschreven, hij is eind mei  ontvangen in Dordrecht, Kinderdijk en de Biesbosch. Het artikel kunt u hier bekijken:

Italië

Artikel door van Family Go, hun website heeft 140.000 unieke bezoekers per maand en de nieuwsbrief is aan 12.500 geïnteresseerden verstuurd.U kunt hier artikel hier inzien.

Daarnaast is er door Sabrina Quartieri een artikel geschreven dat is doorgeplaatst op 5 verschillende websites van nationale en regionale dagbladen. Het totale aantal unieke bezoekers per maand van deze sites is 860.680 . Het artikel is hier in te zien.

Ook Touringclub Italiano heeft een artikel geschreven over Dordrecht en de regio. De Touringclub is de Italiaanse ANWB en heeft dus een enorm bereik bij reislustige Italianen.                                                                          

 

Terug naar het nieuwsoverzicht Print