Tentoonstelling Willem II- Kunstkoning publiekslieveling!

50.000 bezoekers in zes weken tijd

De tentoonstelling Willem II-Kunstkoning in het Dordrechts Museum mag zich verheugen in een grote belangstelling. Vandaag verwelkomde het museum - zes weken na opening - alweer de 50.000ste bezoeker. Dat de kunstkoning een publiekslieveling zou worden werd vooraf al voorspeld.

Het is een intrigerend verhaal; over een schitterende kunstcollectie met werken van wereldberoemde meesters die kort na de dood van koning Willem II noodgedwongen geveild moesten worden, waarna de werken over de hele wereld verspreid raakten. Die unieke kunstcollectie van Willem II, voor één keer weer te zien in het Dordrechts Museum is natuurlijk iets wat kunstliefhebbers willen missen.

Wethouder Jasper Mos verwelkomde daarom vandaag alweer de 50.000ste bezoeker, de vierjarige Yara, die - samen met haar opa Theus van Vliet uit Ridderkerk – speciaal gekomen was om Wexy te zien.

Ze ontvingen een goodiebag uit de museum winkel, een jaar lidmaatschap van de Vereniging Dordrechts Museum en een prachtige reproductie van een portret van Willem II beschikbaar gesteld door de firma Boer & Van Wijk uit Dordrecht.

Dat de tentoonstelling een succes zou worden werd door sommige mensen vooraf al voorspeld. Zo sloot Antoin Peeters van het RTL 4 Nieuws nog vóór de opening een weddenschap af met museumdirecteur Peter Schoon. Directeur Schoon rekent op hooguit 70.000 bezoekers, terwijl de uit Dordrecht afkomstige nieuwslezer verwacht dat het museum de magische grens van 100.000 moet kunnen halen. Wie er ook gelijk krijgt de tentoonstelling is nu al de meest succesvolle ooit in het Dordrechts Museum.

De weddenschap tussen Peter Schoon en Antoin Peeters (om een fles champagne) is voor het Dordrechts Museum aanleiding om samen met Dordrecht Marketing een publiekelijke weddenschap uit te schrijven. Wie voor 31 mei precies voorspelt bij hoeveel bezoekers de teller blijft steken bij sluiting van de tentoonstelling (zondag 15 juni om 17.00 uur) kan mooie prijzen winnen.

Voor de winnaar stelt Art & Dining een gratis overnachting beschikbaar in de bruidssuite van Bellevue Groothoofd hotel culinair of in het Koetshuisje bij het Kasteel van Rhoon. Dordrecht Marketing doet een duit in het zakje met een rondvaart door Dordrecht met picknickmand en van het Dordrechts Museum krijgt de winnaar een aantal aantrekkelijke aan Willem II gerelateerde voorwerpen uit de museumwinkel.

Meer informatie over deze weddenschap is te lezen op de speciale tentoonstellingswebsite: http://www.wii-kunstkoning.nl/winnen

 

Terug naar het nieuwsoverzicht Print