Culturele Marketing

Dordrecht en de omliggende regio beschikken over een bijzonder rijk en gevarieerd cultuuraanbod dat interessant is voor een grote groep potentiële bezoekers. Cultuur wordt dan ook gepositioneerd als een goede motivatie om Dordrecht te bezoeken en te blijven bezoeken, ook in combinatie met andere motieven, zoals winkel- en horecabezoek en recreatie.

Onvertelde verhalen

Ook meer kleinschalige initiatieven met een eigen karakter dragen bij aan de positionering van Dordrecht als cultuurstad. Deze producties staan immers in de culturele en cultuurhistorische tradities van Dordrecht en benutten de cultuurhistorische waarden en onvertelde verhalen van de stad. Met enige regelmaat adviseert en ondersteunt Dordrecht Marketing daarom exposities en evenementen in het culturele subcircuit, zoals het Kunstrondje Dordt, Hollands Diep, Urban Explorers, Bies! en het Bach Festival.

Samenwerking

Dordrecht Marketing werkt samen met  het Energiehuis, Schouwburg Kunstmin, het Dordrechts Museum en Regionaal Archief Dordrecht om Dordrecht ook buiten de regio op cultureel gebied op de kaart te zetten. Één van de initiatieven is de website www.cultuurindordrecht.nl

.

Terug naar de vorige pagina Print